Schilderen met stijl: 10 tips voor moderne kunstenaars

Moderne schilderijen

Moderne schilderijen zijn kunstwerken gemaakt door een schilder of een kunstenaar. Het kan een uniek kunstwerk zijn of het kan gewoon een aquarel of acryl op doek zijn. Ongeacht hoe het is gemaakt, een schilderij is een kunstwerk en moet als zodanig worden behandeld. Je zou denken dat het maken van iets zo persoonlijk en one-of-a-kind als een schilderij zou maken voor lastige marketing, maar dat is helemaal niet het geval. Schilderijen zijn gemakkelijk te verkopen, het zijn immers originele kunstwerken die mensen in hun huis willen tonen. Hier volgen enkele tips voor de marketing van uw schilderijen, zodat het niet alleen lijkt alsof u er veel meer in voorraad hebt dan u in werkelijkheid hebt…

Denk eerst en vooral aan wat je publiek zal zien.

Als je bijvoorbeeld een landschap schildert, zorg er dan voor dat de mensen eerst de bomen en de lucht zien. Als je een portret schildert, begin dan met je gezicht als het belangrijkste wat de mensen zullen zien. Als je een kunstwerk maakt om een gebeurtenis of onderwerp te vieren, zorg er dan voor dat het eerste wat de mensen zien, de gebeurtenis of het onderwerp is. Als je een stuk maakt dat emotioneler of gevoeliger is, probeer dan te vermijden dat je daar meteen de nadruk op legt, zodat het publiek iets anders heeft om naar te kijken.

Zet het belangrijkste op de eerste plaats.

Om het meeste uit je schilderij te halen, is het belangrijk om het belangrijkste voorop te zetten. Dit kan het belangrijkste zijn dat je hebt, je tijd, je werk, of je gezondheid. Als je je echt creatief voelt, kun je misschien beter je belangrijkste ding op de eerste plaats zetten en je meest gewenste resultaat op de tweede.

Gebruik je eigen werk als leidraad.

Een van de beste manieren om een schilderij op de markt te brengen is door het als leidraad te gebruiken. Kies een schilderij dat je mooi vindt en probeer het te dupliceren in je eigen werk. Dit kan u helpen te zien hoe andere mensen uw schilderij zien en een idee te krijgen van hoe het eruit ziet. Het kan je ook helpen te bepalen wat je moet veranderen of toevoegen en waar. Neem advies aan van andere kunstenaars en gebruik hun werk als leidraad.

Heb iets unieks over jezelf.

Het is belangrijk om iets unieks over jezelf te hebben om succesvol te zijn met de marketing van je werk. Als andere mensen werk maken dat gebaseerd is op jouw werk, kan het erg druk worden en moeilijk om te zien waar jij goed in bent. Bovendien kan het heel moeilijk zijn om te weten wie je schildert als mensen zonder jouw toestemming werkstukken maken. Denk dus na over wat jou onderscheidt van andere mensen en probeer dat in je werk te behouden.

Zorg ervoor dat het er goed uitziet.

Als mensen je werk zien, moeten ze een beetje gerust kunnen zijn als ze weten dat het er goed uitziet op papier en ook in het echt. Houd in gedachten dat mensen over het algemeen meer merken hoe een stuk eruit ziet dan hoe het klinkt, dus zorg ervoor dat je woorden en zinnen in je werk nauwkeurig weergeven wat je probeert te zeggen.

Gebruik kunstzinnige bewoordingen.

Kunstzinnige bewoordingen zijn erg belangrijk voor de marketing van je werk. Als mensen zien dat je een schilderij probeert te verkopen, kunnen ze denken dat je een echte lastpost bent of iets anders negatiefs en zullen ze misschien niet meer van je kopen. Ze zouden ook kunnen denken dat ze het beter kunnen en dat kunnen ze ook, en ze kunnen ook van jou leren. Zorg ervoor dat je marketingwoorden positief en artistiek zijn. Vermijd te zeggen dat uw schilderij mooi of geweldig is of een geweldige boodschap heeft. Gebruik in plaats daarvan positieve woorden die weergeven waar uw schilderij over gaat. Woorden als helder, speels, vrolijk, en creatief komen allemaal voor in marketing en zijn op hun eigen manier positief en creatief.

Neem advies aan van kunstenaars die je respecteert.

Zoals je misschien hebt gehoord, wordt artistieke integriteit zeer gewaardeerd in de kunstwereld en worden schadelijke handelingen zoals plagiaat en diefstal streng bestraft. Dus, als het aankomt op de marketing van je werk, neem dan advies aan van professionals. Als je werk creatief of artistiek is, neem dan advies aan van mensen die schilderen of tekenen. Als je een beginner bent, neem dan advies aan van professionals die al een tijdje meedraaien en meer ervaring hebben dan jij.

Wees niet bang om met je werk te pronken of er plezier aan te beleven.

Een van de beste manieren om een schilderij aan de man te brengen is om het te gebruiken als achtergrond voor een leuke gebeurtenis. Als u een speciaal evenement organiseert, zoals een cursus of een seminar, plaats uw schilderij dan in het midden van de ruimte zodat mensen het vanuit alle hoeken kunnen zien en een idee krijgen van hoe het eruitziet. Als je een feest of een bijeenkomst organiseert, laat mensen dan ter plekke hun eigen schilderij maken en hang het op aan de muren, zodat iedereen het kan zien en er plezier aan kan beleven.